Svenska lärare (Tania)

Vill bara dela med mig av en väldigt traumatisk upplevelse som jag hade för någon månad sedan. Det är så här att en arbetskamrats mamma var min svenska lärare när jag gick på lågstadiet och hon är någon som jag alltid kommit ihåg då jag tyckte hon var så otroligt bra.

Hon brydde sig jätte mycket om mig, lät oss komma hem till hennes hus och hon bjöd på saft och bullar, detta var något nytt för mig då jag bodde i lägenhet på vintervägen.

Jag tyckte även att hon genuint brydde sig om mig och jag har alltid sagt att hon varit den bästa svenska lärare jag någonsin haft.

Jag berättade detta för min arbetskamrat och då säger hon att anledningen till att hon kunde ge mig så mycket tid var för att hon inte var en vanlig svenska lärare utan hon var svenska för invandrare lärare! Hela mitt liva bara rasade för nu insåg jag att jag var speciell av den anledningen. Sedan att jag förträngt att vi bara var 6st i klassen är en anna historia.

Vill ändå poängtera att hon var grym och att jag glömmer henne aldrig men nu får jag leva med att jag gått SFI och att Daniel kommer att mobba mig för detta i resten av mitt liv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0